Aftonbladet Mobil - syns där dina kunder är

Mobilen är personlig och med oss hela dagen. I snitt tittar vi på mobilen 200 gånger per dag. Aftonbladet är Sveriges överlägset största kanal med över sex miljoner unika besökare per vecka. 

Mobil

Aftonbladet Mobil

Aftonbladet är Sveriges primära nyhetskälla – ett mobilt räckviddsmedie med bred målgrupp och en snittålder på 37 år. Den är Sveriges största mobilsajt med över sex miljoner unika besökare per vecka. Besökarna är i snitt inne på Aftonbladet 5,8 gånger per vecka. 

Mobilsajten är ren och enkel i form av få annonsformat, vilket ger lägre brus och högre observationsvärde. Här kan du synas med reklam i mobilen lokalt, regionalt eller nationellt och du betalar bara för de kontakter som befinner sig i det område du vill nå, ända ner till kommunnivå.

Crosspaketet

Vill du nå ut ännu bredare kan vi erbjuda ett unikt paket där dina annonser syns mobilt på Aftonbladet, Tv.nu, Omni, Klart och Svenska Dagbladet. Om du önskar, kan vi lägga upp en medieplan åt dig som innebär att du inte betalar för mycket för att nå ut till din målgrupp. För optimal effekt gällande räckvidd rekommenderar vi att du syns en till tre dagar i veckan på 20–30 procent av det totala antalet visningar.

Då Aftonbladet är den överlägset största sajten kommer de flesta visningar givetvis läggas där. TV.nu, Omni och klart.se är starka varumärken och ligger bland topp 26 av alla mobilsajter enligt kia-index*. Olika beteende på varje sajt gör att man når användarna i olika modus. Alla sajterna är enkla och rena i sin utformning vilket ger bättre synlighet för dig som annonsör.

Mobiltelefoner med crosspaketets annonser

Exempel på bra mobila annonser

  • Tv.nu är Sveriges största tv-guide på linjär tv med över 2.5 miljoner unika besökare i veckan på alla plattformar.
  • Mobilen är största enskilda kanal.
  • Tv.nu kan uppfattas som ett nischat medie, men är ett räckviddsmedie med en väldigt bred målgrupp.
  • Ålderskategorin 18-49 år störst.
  • Mer manliga besökare.
  • I genomsnitt besökarna man tv.nu
    elva gånger per vecka.
  • Tv.nu som produkt är väldigt enkel och ren i sin utformning.

  • Omni har över 800 000 unika besökare i veckan på alla plattformar.
  • Mobilen är största enskilda kanal.
  • Köpkraftig målgrupp med hög snittinkomst.
  • Seriös och trovärdig kontext som gynnar annonsören.
  • Omni som produkt är väldigt enkel och ren i sin utformning.
  • Prisad produkt.

  • Klart.se är Sveriges största kommersiella vädersajt med över 1,1 miljoner unika besökare i veckan
    på alla plattformar.
  • Mobilen har 450 000 unika
    besökare per vecka.
  • Majoriteten av besökarna är
    mellan 30-59 år.
  • Köpstark målgrupp.
  • Har levererat mest korrekt väder de två senaste åren.
  • Största städerna är Stockholm, Malmö och Göteborg.
  • Klart.se som produkt är väldigt
    enkel och ren i sin utformning